onsdag den 8. maj 2013

En snegl på vejen, er tegn på regn

Upside Down snegl

En snegl på vejen, er tegn på regn i Lunderskov ;) Endelig fik vi da lidt vand her hos os.  Jeg ved ikke lige hvor mange mm regn vi fik, men vi fik da nok til at jeg fik et par tønder fulde vand.

Jeg har rendt i fast pendulfart med spande - sikkert til morskab for naboerne. I min ende af huset, er der nemlig ikke noget nedløb ;) Men jeg har tilgengæld en mindre tsunami ud over tagrenden, på min terrasse ;) Så der står 3 spande, som jeg hele tiden skifter ud med nye, mens jeg tømmer dem ;)

Snorkel-snegl
Men skidt, det er gratis fitness og jeg får gratis vand at vande med :) Så jeg er klar med regntøj og løbeture. Til slut hev jeg dog endekappen af min tagrende.. og alene i tagrenden, stod der vand nok til en halv tønde. SÅ nu lader jeg kappen ligge på jorden, mens det forhåbentlig lige kan fylde tønden. Og så sætter jeg kappen på igen ;)

Endnu en Upside Down snegl
Men alt regnen, har fået sneglene ud af buskene! Så over alt var der snegle idag... på havebordet i en pøl af regn, på grene, i græsset og overalt.

En husfredelig snegl
Men så blev de da lige foreviget! og jeg hyggede mig.... mens jeg med mellemrum forsøgte at skærme Garmin for genboens meeega irriterende hankat. En lille tynd skravl af en hankat, der jagter Garmin rundt, mens han lyder som en due. Eller også skriger han højt og jamrende, mens han løøøber rundt efter hende, lige meget hvor hun forsøger at få fred.

Han er mega belastende og trænger SÅ meget til at blive kastreret!!! Jeg elsker katte... også naboernes katte. Men ham her er pænt træls... for nu at sige det pænt. ;)

Men nu vil jeg slå bagdelen i sædet og slappe lidt af - genoptræningen hos fyssen er hååård! Jeg har opdaget muskler, jeg ikke har mærket til lææænge.


2 kommentarer: