onsdag den 17. april 2013

Fuld fart på idag


Jeg stod tiiidligt op idag, til en smuk morgen! Sikke en flot himmel - der var helt sikkert "guld i mund". Grunden til at jeg var sååå tidligt oppe (det var jo nærmest nat), var at jeg lige skulle være chauffør for min veninde. Ellers var det nærmest NAT jo ;)

Da vi havde været deroppe, blev vi enige om at vi ville køre til Kolding, hvor jeg havde brug for en hånd til at vælge nye briller. Jep ENDELIG har jeg fået svar fra forsikringen med et købsbevis til nye.

Men inden da, skulle hun lige lufte en hund og jeg var sulten. Og så skyndte jeg mig lige ud og sætte nedløbsslanger på mit drivhus. Min far havde fundet noget gammelt brandslange...vææældigt smart ;)



Men jeg opdagede så at der i den modsatte ende af tagrenderne, ikke var nogen prop i, så vandet kunne også løbe lidt baglæns, så det landede på græsset frem for i tønden. Så gode råd var dyre - og atter engang reddede min dejlige far mig! :) Han klippede noget metalplade, som jeg kunne sætte fast med silikone. Så NU lander alt vandet i tønden yaaay!


Så var det også klaret og det passede med at vi var klar til at køre til Kolding. Jeg fik valgt TO par briller - ren luksus. Jeg elsker 2 for 1 priser :) En glædelig overraskelse var også i vente til mig derude ... mit syn er blevet bedre?!?! Og så havde han den frækhed at sige at det var pga. min ALDER?! :)

Nå, men man kører jo ikke til Kolding uden at kigge planter vel? Mit horoskop i sladderbladet, sagde også at jeg skulle omgive mig med noget smukt, evt. en ny plante.... så det må jeg jo hellere følge ;)


Derfor står der nu bunker af små stedmoderblomster i min have :) På billedet står de godt nok alle på trappen til drivhuset. Men de er nu fordelt hhv. på terrassen og på trappen :) Aaaah første små farvebomber i forårets tegn.


Og så troede jeg ellers jeg skulle slappe af, ligesom min lille frø her :) Jeg elsker i øvrigt den frø!!

Men i stedet valgte jeg at idag var dagen, hvor jeg endelig skulle sætte mit klistermærke med "Jeg er chili fan" på min bil. Nu har jeg også kun haft det mærke liggende i næsten et helt år. Så er det vel på tide!


Og nu vi er ved chilierne, så kom min søde Ungarnske nabo med en hæklet "Chili Nisse", til den konkurrence jeg havde udskrevet på mine blogge ;) Og SE lige hvad den har i hånden - en CHILI !! :) Hihi den er da sød.... det er lige før hun er en vinder... eller i hvert fald en ekstra vinder for kreativitet!


Men sikke meget der kan nå at ske på en dag - når man er oppe sammen med solen ;)  Tilgengæld gik jeg også ned med et brag efter spisetid, med migræne :( NØJ hvor jeg glæder mig til at få mine briller. Nu har jeg ikke haft nogen i 2 mdr. og jeg savner dem frygteligt. Men inden for et par ugers tid, SÅ kan jeg se noget igen.

Hov, for resten, så skal i da lige se min mors sjove plante.... En Amorphophallus Konjac :) På dansk kaldes den nogen gange Leopardstilk.


Jeg har før omtalt den på min blog og der kan du også læse beskrivelsen. Den starter fra NUL cm til en imponerende højde, TO gange om året. Og en gang om året står en stinkbombe af en blomst og ser smuk ud ;)

Jeg er helt vild med den og havde jeg plads til det, havde jeg én selv :) Se bare dens smukke blade:


Det er som et stort blad, uden pauser :) Men jeg HAR ikke plads, lige meget hvor gerne jeg vil have én selv. Den ville elske drivhuset, men den er igang så tidligt på året, at drivhuset slet ikke er varmt nok, desværre.

Nå - men nu kan jeg heller ikke mere idag :) Sengen kalder og i morgen venter en langt mere rolig dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar