fredag den 7. september 2012

Chili-sukker


Uhmmmm siger jeg bare ;) Jeg har lavet chili-sukker idag. Det er ualmindeligt nemt at lave og virkelig lækkert til mange ting.

Bare hak/blend dine chili, så fint du kan. Arbejd det derefter godt ind i dit sukker, gerne med hænderne. (husk handsker!!) Bred så det hele ud på bagepapir og så ind i ovnen på 50 grader i et par timer, eller til det er tørt. Husk at røre i det ofte... sukker har det jo med at blive til een stor plade ellers ;)


Til sidst, da det var tørt stod jeg lige og knuste de sidste knolde af sukker, inden det hele røg på glas :) Men NØJ, jeg glæder mig til fremtidig brug.

Jeg har tænkt at bruge det til : The her i vinter - I chokoladekage - drys på is eller på en ristet bolle - Ovenpå småkager.... You name it og du kan sikkert gøre det ;)


Her er hvad jeg puttede i 1½ kg sukker. Øverst fra venstre og frem: 2 Piri Piri, 5 Espelette, 1 Ukendt men stærk, 4 Chenzo og 3 Habanero Caribbean Red.... Mums! :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar