mandag den 18. juni 2012

Regntid



Vil du have en stensikker opskrift på at lave regnvejr?! Jeg har den :) Tag en pensel, læg den ud på havebordet. Find dernæst en spand træbeskyttelse og stil den ved siden af penslen.... Vent....
Kig op, og konstater at de små hvide fluffy skyer ser uskyldige ud, overvej kort - Jo, det ser ud til malevejr.

Gå så igang med at male. Når du mangler lidt under halvdelen af arbejdet, indtræder miraklet - DET REGNER! Det er stensikkert, prøv det selv ;) Det har virket to gange på en uge her.

Nå, spøg til side, vi har brug for regnen, og jeg skyndte mig da også at smide chiliplanterne ud i det.

Øverst er det mit Hot Banana, der sætter frugter som en gal. Så nu er der også gang i den.


Espeletten modner endelig nu. Jeg synes også der har været grønne frugter på forever. Men nu går det stærkt. De resterende store frugter, er også brunlige nu... så lige om lidt bliver de også røde.

Og flere små frugter er nu også på vej.


Se bare en flot rød chili. Og læg mærke til den rødbrune farve, man kan ane på de to andre i billedet.... Det betyder modne frugter indenfor en uge.


Og nu når det regner, er jeg så heldig, at jeg får leveret vandingsvand, LIGE der hvor jeg skal bruge det. Eller, i hvert fald alle andre steder, end der hvor nedløbsrør osv burde transportere vandet hen ;)

Men hvorom alting er, så samler jeg vand i store baljer, så jeg har noget at vande med senere. Med mange store potter, kommer det hurtigt til at koste dyrt at vande fra vandhanen.


Selv den lille kødædende, skal jo have vand. Og faktisk skal den helst have regnvand :) Så den røg også straks ud på havebordet. Den stor normalt mellem alle chiliplanterne, til at angribe og nedlægge alt der kravler :) Sjov lille plante.

Men nu når vejret ikke er til udendørs sysler, kunne jeg sætte mig til at strikke lidt :) JEP, jeg har fået garn igen. Og rengøringen blev overstået igår... så der er basis for en slapper.

Det er nemlig imorgen, vi får besøg fra USA. Nannas veninde, fra Nannas år derovre, kommer nemlig og bor her i 3 uger. Det bliver hyggeligt og spændende :) Og jeg ved hun har været længe savnet - og de har BUNKER af planer. Mange ting skal ses, besøges, smages og prøves :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar