mandag den 11. juni 2012

Aktivitet


Jeg har været en liiiiille smule aktiv i haven idag :) Lidt, fordi jeg egentlig ikke gad noget... Men dog noget, fordi ukrudtet mellem fliserne på terrassen irriterede mig.

Så nu er det væk og myrerne har fået noget myre-forskrækker. Jeg håber at få has på dem snart. Er du vimmer jeg har mange.... jeg tør ikke tænke på hvor stor en koloni, der er under fliserne.

Og meget apropos kolonier, så har jeg en mega koloni af tusindfryd i græsplænen. De er tilgengæld meget velkommen. Jeg elsker de små hvide og gule blomster. Og jeg kan næsten ikke nænne at klippe græs nu.


Se bare her over. De er overalt og det ser bare så sommeragtigt ud :) Hellere dem end mælkebøtterne. Selvom jeg faktisk ikke synes mælkebøtterne er grimme.


Men det har også fået en ordentlig omgang regn og det har pyntet virkelig meget :) Det ser ud til at planterne har nydt det, lige så meget som jeg nyder SOL. Men det har vi så fået idag... dejligt.


Se bare alle de dråber der lå og glinsede i solen :) De ser så fine ud, som små runde glitrende perler.


Ikke alt er dog lige levende.... Denne lille piphans, har mistet livet, lige der, midt i min have. Liggende på papkassen fra mit nye havebord. Arme lille fyr.... gad vide hvad der skete?


Til gengæld går det fint på terrassen. Chilierne vokser, og det samme gør diverse blomster i de store sorte potter, foran chilierne. Jordbær, bønner og radiser er også godt på vej.

Nu mangler jeg altså bare snart det DRIVHUS nå ! :) Jeg vil sååå gerne igang. Men brugte, okay fine drivhuse, hænger ikke på træerne i år. Sig mig, er der gået totalt mode i drivhuse nu? :)


Jeg er ellers sikker på, at sådan et drivhus, ville hjælpe lidt på modningsprocessen af disse her! Nøøøj jeg synes det tager lang tid, fra udvokset frugt, til den bliver rød :) Utålmodig? Mig?



2 kommentarer:

  1. Hej Tina (10na)
    Sikke en hyggelig blog du har. Jeg har lige læst alle dine indlæg, skulle jo lige se hvad du var for en´ ;-D
    Sikke mange flotte kreative ting du laver. Hvor var/er de fine de glashuse du lavede sidste år, og dine glas insekter er virkelig også søde.
    Hvor ser det godt ud med alle dine Bellis i græsplænen. Forstår sørme godt du næsten ikke nænner at slå græsset.
    Ang. dine Hosta. Jeg kan jo ikke undgå at læse HVOR glad du er for dine Hosta. Det er også en plante jeg er virkelig sætter stor pris på. Så derfor; husk at tage frø fra dine Hosta når de har blomstret, så kan du nemlig nemt selv lave dine egne planter :-D
    Det eneste du skal huske er, at de spirer bedst ved stuetemperatur, og de kan være lang tid om at komme op (i værste fald 5-6 uger) Men det er en sjov, og nem måde at lave sine egne planter på.
    Ha´en god aften.
    Marianne :-D

    SvarSlet
  2. Hej Marianne :) Mange tak for rosen. AJ nu har jeg jo lige nappet blomsterne af mine Hosta, fordi min mor fortalte at planten så brugte sine kræfter på at blive store, frem for blomster ;) Jeg havde slet ikke tænkt tanken, at jeg kunne få frø deraf! Det skal jeg skisme da huske!
    Men det skal altså prøves :) Tak for det gode råd.

    SvarSlet