tirsdag den 7. juni 2011

Grøn bølge


De snakker om grøn bølge i radioen idag. Godt nok er det noget helt andet de snakker om... Og glas handler ikke ret meget om at vinde 2 minutters kørsel igennem en by. Men jeg har vist en grøn "bølge" lige nu.

Ude på glasværkstedet, har der været godt gang i glasskæreren. Jeg har fået lavet nogen skilte, til at stikke i jorden udenfor. Så jeg kan huske hvad de forskellige bønner, hosta'er osv. hedder :) Altzheimer light? Naaaah husker bare ikke så godt ;) Og så synes jeg jo også det pyntede lidt.

Og samtidig fik jeg brugt en del resteglas, i forskellige ukorrante størrelser. Samtidig fik jeg lavet et par fade i bladfacon. En lidt sjov asymetrisk form, som lige kaldte på det grønne frits !



Formen er faldet i min smag og der er en blå version i ovnen lige nu. Sammen med et KÆMPE glashus til haven. Jeg er ved at lave to glashuse, der skal stå udenfor. Det største hus er ca 90 cm høj.



Kun ovnen, satte en begrænsning for hvor store de blev. For ovnen er kun godt 90 cm bred og jeg kunne snildt have lavet husene større ;) Men okay, som det er nu, kan de ikke engang være i ovnen på een gang. Så sidste side af huset skal i næste brænding!

Men til slut skulle de gerne samles og stilles op udendørs :) Tror på det nok skal gøre sig godt i solskin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar