lørdag den 4. august 2012

Blomstring


Jeg gik lige en runde i haven idag. Og lagde mærke til at mange ting blomstrer nu. Her ovenover er det liiiige før mine Kalifornia Valmuer springer ud :) Dem er jeg lidt spændt på at se.


Brudesløren har i set før :) Jeg er bare helt vild med de fnuglette blomster. De hænger der som små fnug i luften.


Og i den blomsterblanding jeg har brokket mig over, som ikke indeholdt ret meget interessant. Der blomstere disse, som jeg uvidende kalder for snerler.


Og disse som jeg ganske uvidende kalder for storkenæb. Jeg har ingen anelse om hvorvidt jeg har ramt rigtigt navnemæssigt. Men det var det der faldt mig mest naturligt ;) NØJ hvor mine haveevner, eller mangel på samme, skinner igennem her.


Og så er der de skønne morgenfruer :) Jeg ved det er nogen som mange haveejere bander langt væk, fordi de spreder sig. Hmm tjaaa, personligt er jeg ret vild med dem. Jeg synes de lyser op og ser godt ud. Så skulle de sprede sig, trods det at de står i altankasser, så gerne for mig.


Se bare, selv svirrefluerne står i kø for at komme til dem :)


Selv krydderurterne har flittigt besøg af de små fluer :) Og især i chiliplanterne er de MEGET velkomne!! Jo flere besøg, jo flere frugter.


Se bare! For kort tid siden sad der EN frugt på denne plante. Nu myldrer blomsterne frem og der er nok 50 bittesmå frugter. Tak til svirrefluen og dens venner ;)


Min Chenzo chili må have haft en god start, hvor jeg fik den fra :) for den modner hurtigt lige nu. Fra grøn, til sort, til rød :)


Og så har den i øvrigt nogen meget smukke blomster med lilla kanter. Jeg er ret vild med at følge at en frugt kan ændre så drastisk farve, fra grøn over sort til rød :)

Og så har jeg købt en regnvandstønde!! Men jeg kan ikke koble den til et nedløbsrør, da de er placeret i genboens have. MEN jeg har altid en tsunami ud over tagrenden på terrassen, hvor jeg fylder spande og baljer ;) Nu vil jeg i stedet bære det hen i den store tønde, så jeg har mere at vande med.

Før havde jeg en murerbalje på 90 L ... nu har jeg så 200 L mere ;) Dejligt! (bortset fra at det stort set ikke har regnet, siden jeg fik den ;)  )


Ingen kommentarer:

Send en kommentar