fredag den 6. juli 2012

Chili marmelade


Jeg har haft en stille og rolig dag idag, og derfor fandt jeg endelig overskuddet til at få lavet det chili marmelade, jeg har talt om længe.

Jeg havde desværre kun 6 stk Espelette selv, som ses på foto øverst. Så jeg måtte lige supplere med nogen chili fra Brugsen. Både for at opnå ret mængde, men også for at opnå lidt mere bid i marmeladen.


Derudover skal tilsættes et par almindelige søde peberfrugter, samt det sædvanlige sukker osv... Jeg tilsatte så også en lille smule ingefær, for at tilføje en lille snert af anden smag.

Nu må vi så se hvad det hele ender med! Og så vil jeg lige i den forbindelse sige: "Lad være at inhalere dampene fra sådan en grydefuld kogende chili!" Det kradser pænt i næsen, vil jeg bare sige.

Men nu er det hældt på glas, lågene er sat på... og jeg venter bare tålmodigt på at det køler af. Det syner en smule tyndt, synes jeg. Så jeg er spændt på hvor meget det vil stivne når det køler af.


Fire små glas blev det til i denne omgang. Men det var også kun en testrunde, for at se om det er noget jeg kan finde ud af, samt om det er noget vi gider spise :) Jeg holder jer opdateret.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar